lakedreams.blogg.se

Kennel Lakedreams Welsh Springer Spaniel Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare! Mail; [email protected] Tfnnr; 070-525 74 74

Valparna är här!

Publicerad 2021-09-10 12:19:08 i Allmänt,

I lördags den 4/9 födde Lilja sex fina valpar, tre av varje kön. Allt gick bra, valparna föddes på dag 62, var jämna i storlek och livskraftiga. De ökar fint i vikt och Lilja är en exemplarisk mamma. Hon sköter de små på bästa sätt. Hon är otroligt lugn, trygg och harmonisk. Redan nu låter hon storasyster Dahlia vara med i valplådan och hjälpa till med tvätten av valparna. 🙂
 
 
Två dagar senare var det Myntas tur! På måndagen den 6/9 fick hon en valp, en hane! ❤
Vi var länge tveksamma om det skulle bli några valpar, då hon inte visade några tydliga tecken på att vara dräktig. Men hon gick hon upp i vikt och på slutet kunde jag se rörelser, men jag var säker på att det bara var ett fåtal därinne. Hon hade förvärkar länge och till slut kom det igång. På dag 67 föddes han. Allt gick bra, Mynta tvättade valpen, sig själv, åt lite mat och matade bebisen, sen somnade hon. Jag satt bredvid och väntade i 2 timmar, men hon var klar. Det blev bara en! Han är pigg och mår jättebra! Mynta har gott om mat, så han är redan en liten tjockis! ❤
 
 
Det var nog meningen att vi skulle ha två kullar samtidigt! Den här ensamma lille killen kommer ha så roligt med sina kompisar om några veckor! Tänk vilken tur att han inte behöver växa upp utan jämngamla kamrater! 🥰🙏
 
Jag var tveksam till att para båda två, men så blev det!
De började löpa samtidigt.
Lilja gick tom i våras och det var osäkert om vi skulle göra en omparning på henne.
Då började jag planera för Mynta och hane till henne blev bestämd! Tack till Äwa, Ulf, Albin o Lovis för att vi fick låna Lotuz (Lakedreams Lord Lotus). Han är röntgad och ögonlyst med fina resultat. En supertrevlig kille som är från Liljas första valpkull! Så spännande att korsa linjerna mellan våra tikar!
 
Lotuz
 
 
Vi valde att para Lilja med en annan hane denna gång och det blev Simba (Freckles Royal Oak). Tack Ulrika för lånet av denna fina, trevliga hane! ❤
 
 
Så nu har vi fullt upp framöver! Härligt! Ser fram emot att se valparna utvecklas till egna individer som kommer förgylla tillvaron hos sina egna familjer sen när det är dags! Tikarna är tingade, hane finns fortfarande tillgänglig! Vid intresse, hör av er!  [email protected] 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra Larsson

Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela