lakedreams.blogg.se

Kennel Lakedreams Welsh Springer Spaniel Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare! Mail; [email protected] Tfnnr; 070-525 74 74

Väntans tider

Publicerad 2020-09-02 15:18:39 i Allmänt,

Nu dröjer det inte förrän det är dags! Vi förbereder för valparnas ankomst och nu kan de komma, även om jag helst vill att de väntar några dagar till. Valprummet är redo och nu sover vi här, Mynta och jag! 
 
 
Mynta mår bra, hon är tjock och otymplig men på bra humör. Hon har nu ökat ca 6 kg i vikt och jag känner inte riktigt igen vår lilla Mynta. Hela hon har växt, tror jag!
Så här såg hon ut förra veckan.
 
De andra hundarna är lite fundersamma och förstår inte varför hon har blivit så trött och tråkig. Men de är snälla och försiktiga med henne och hon talar tydligt om när hon vill ha lugn och ro. 
 
 
Nu är det inte långt kvar, dag 59. 
 
Hoppas bara att allt går bra. Oron för att nåt ska hända vid valpningen finns där, men det är nog lika för alla uppfödare! Nu håller vi tummarna för Mynta och valparna! Snart är de här! ❤
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra Larsson

Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela