lakedreams.blogg.se

Kennel Lakedreams Welsh Springer Spaniel Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare! Mail; [email protected] Tfnnr; 070-525 74 74

Veckorna går fort

Publicerad 2020-10-11 18:45:26 i Allmänt,

Nu har valparna blivit 4 veckor och 5 dagar. Tiden går så fort! De har börjat äta valpfoder och blivit avmaskade. Klorna har blivit klippta och de har varit utomhus i deras hage. Vi skaffade ett tält, så de har skydd mot regn o vind. En infravärmare värmer upp viloplatsen så det funkar bra att ha dem ute, även om det är kyliga dagar. 
 
 
Max och Dahlia vill gärna vara med och leka. I början när valparna var mindre tillät inte Mynta dem att komma nära, men nu går det bra! De får gärna gå in i valphagen och de hjälper gärna till med att tvätta dem och städa upp efter dem när de har ätit. Sötnosar! Även Lilja får numera vara med. Under de två första veckorna tyckte hon att valparna borde vara hennes istället. Men Mynta talade klart och tydligt om att så var det inte och till slut fattade Lilja att det var bäst att låta bli dem. Nu är det inga tveksamheter längre. Mynta bestämmer över sina barn och de andra vet vilka regler som gäller! 
 
 
Nu har vi börjat ta emot besökare och denna helg har varit fullbokad med valpköpare och andra gäster! Så trevligt att träffa alla! Häromdagen var det 8 glada welshar som träffades och hade en rolig lekstund! Vilken härlig liga! 
 
 
Nu har bestämt valparnas namn och här är dem! Första bilden är tagen förra veckan. Den andra bilden är tagen idag! Det händer mycket på en vecka! ❤
 
Här är pojkarna! 
Kummin
 
 
Koriander
 
 
Här är flickorna!
Paprika
 
 
Nejlika
 
 
Basilika
 
 
Mamma Mynta håller ett vakande öga på sina små! Vilken fin och duktig mamma hon är! ❤
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra Larsson

Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela