lakedreams.blogg.se

Kennel Lakedreams Welsh Springer Spaniel Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare! Mail; [email protected] Tfnnr; 070-525 74 74

Vi väntar valpar!

Publicerad 2020-08-24 11:56:14 i Allmänt,

Nu var det längesen jag skrev här! Dags för en uppdatering.
Det är en konstig tid vi lever i, och mycket har förändrats sen Covid-19 kom.
Men det viktigaste är att det vänder nu! Vi har klarat oss bra! Vi har hållt hårt på rekommendationerna och vi har varit friska. Vi har varit hemma och fått mycket gjort i sommar! När vädret har varit bra, har vi varit ute på sjön! Underbara dagar har vi haft!  
 
 
 
 
Funderade mycket på hur jag skulle göra med årets planerade valpar. Mynta skulle egentligen ha ställts ut under våren och försommaren, men det blev det ju inget med. Hon var beräknad att börja löpa i juni och jag velade fram och tillbaka om hon skulle paras eller inte. Bestämde mig tillslut och i början på juli åkte vi till Sigge och de fick till en lyckad parning! 
 
 
Mynta (Kauparves Krusmynta Långstrump) är utställd med exc och ck. Hon har A höfter, ögonlyst UA, gonioskopi normal. Hon är ganska nätt i modellen, djupröd fin färg och rak lättskött päls. En mycket trevlig, enkel, samarbetsvillig tik med god jaktlust. Hon har aldrig varit sjuk eller skadad och mentaliten är mycket bra. Hon är alltid glad, nöjd och följsam! Enkel att ha med sig överallt och en fantastisk kamrat! Tror och hoppas att hon kan bidra med mycket positivt till rasen!
 
 
 
Pappa Sigge (Hot Spices Not A Bad Idea) är en trevlig, vacker hane med fina meriter inom utställning, Rallylydnad, nosework och viltspår! Sigge är bror till Hugo som är pappa till förra årets valpar! Det känns tryggt att använda dessa två hanar. Det är hanar jag väl känner till och de har mycket fin mentalitet! Det är det viktigaste i min planering av valpar! Sen att Sigge har fina meriter är bara en bonus! Han har mer päls än Mynta och han är lite större i modellen och har ett vackert huvud. Stort tack till Annika för att Sigge får bidra med sina gener till vår kennel! 
 
 
 
Så nu går vi i väntans tider! Det är ca 2 veckor kvar till valparna kommer. Mynta mår bra, även om det märks tydligt på henne att hon är dräktig. Hon är lite trött och väldigt hungrig! Har varit varmt, fint väder och då har det varit jobbigt. Då vill hon helst vila i skuggan. Hon flåsar och orkar inte lika mycket. Magen växer och hon ökar stadigt i vikt! Lilla Mynta, så spännande! ❤
 
 
Är ni intresserade av en valp, hör gärna av er!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra Larsson

Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela