lakedreams.blogg.se

Kennel Lakedreams Welsh Springer Spaniel Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare! Mail; [email protected] Tfnnr; 070-525 74 74

Sista dagarna med gänget

Publicerad 2019-09-04 23:38:37 i Allmänt,

Denna vecka har det varit full fart varje dag! I måndags kom valparnas pappa Hugo hit o hälsade på sina barn. Med sig hade han husse Nisse, Yvonne, Yvonnes mamma och syster. Även Maggan och Monica kom med sina hundar. Så det var 14 hundar här sammanlagt, helt underbart! Yvonne hjälpte mig att ställa upp valparna så jag kunde fota dem, stort tack för hjälpen! 
 
Igår, tisdag hade jag besök av Ingela! Hon gjorde ett mentalitetstest med valparna! Det var så intressant att se hur valparna reagerade på de olika momenten. Men det var ingen som direkt överraskade mig. Jag har lärt känna valparna väl och sett deras personligheter under de här 7 veckorna!  Det som känns så härligt är att alla är trygga, harmoniska och älskar människor. Alla viftade på svansen och sökte kontakt. Glada, goa welshar! 
 
Idag var det dags för besiktning, chipmärkning och vaccination! Första bilturen gick bra, ingen som var åksjuk, tack o lov! Alla skötte sig galant och nu är det bara 2 dagar kvar tills de fyller 8 veckor!
 
Till vår första valpkull!
Våra små älsklingar, vad glada vi är att ha haft er här hos oss! Det har varit mycket jobb, men vi har haft så roligt! Ni har varit vår stora glädje, när sorgen drabbade oss och pappa/morfar/svärfar hastigt gick bort. Så många skratt ni har gett oss! Vi är så nöjda med er alla och Lilja är en mycket stolt mor! Den här tiden med er valpar, kommer vi aldrig glömma! Ni kommer alltid finnas kvar i våra hjärtan! Nospussar från kennelflocken ❤
 
Lakedreams Mr Maximus
 
Lakedreams Lord Lotus
 
Lakedreams Prince Phlox 
 
Lakedreams Captain Cactus 
 
Lakedreams Princess Dahlia
 
Lakedreams Lovely Magnolia 
 
Lakedreams Lady Freesia 
 
Lakedreams Little Red Fuchsia 
 
Hos veterinären
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra Larsson

Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela