lakedreams.blogg.se

Kennel Lakedreams Welsh Springer Spaniel Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare! Mail; [email protected] Tfnnr; 070-525 74 74

Full fart framåt

Publicerad 2019-09-30 14:00:09 i Allmänt,

Veckorna går fort och det var längesen jag skrev. Det var en intensiv tid med valparna och deras flytt, men även begravning och allt som skulle ordnas med efter min pappas död. Jag tog en paus och la allt fokus på det som var viktigast.
 
Valparna har flyttat och enligt alla rapporter jag fått, så har allt gått bra. Känns härligt! 
 
Vi sparade två av valparna, Maximus och Dahlia. Men även Cactus blir kvar ett tag till. På besiktningen upptäcktes att han hade entropion, det undre ögonlocket var lite inåtrullat. Det var inget som han hade besvär av, men det behövde ändå åtgärdas. Veterinären har sytt två stygn som håller ögonlocket på rätt plats och nu hoppas vi att det blir bra! När Cactus är redo så kommer han att flytta. 
De är nu 11 veckor och det är härligt att ha dom hos oss. Mycket jobb visserligen, men vilken glädje de ger oss! De är så duktiga, nästan rumsrena. De visar klart och tydligt när det är dags att gå ut. 
Vi tränar på att gå i koppel, men de föredrar så klart att röra sig fritt och det är tur att vi bor som vi gör. Det blir oerhört mycket trassel med tre valpar i koppel samtidigt!!
Vi tränar bilåkning och miljöträning. Vi hanterar och klipper klor, valparna busar och äter skor, ja det är full fart hela dagarna! 
 
En dag tog jag ledigt och följde med Maggan och Vera på welsharnas klubbmästerskap i agility, lydnad och rallylydnad! En mycket trevlig dag, så kul att se alla welshar och förare jobba tillsammans!
Det var så roligt att se Maggan och Vera in action! De var så duktiga, och vann både lydnaden och rallyn! Mycket imponerande! Jag var barnvakt till Diza (Little Red Fuchsia). Även Monika och Elsa (Lady Freesia) var med. Det var en härlig dag, är så glad att ha så underbara människor omkring mig! 
 
Dahlia
 
Maximus
 
Cactus med sina stygn under ögat, stackarn. Men han är helt oberörd av det som tur är! 
 
Tog med Dahlia och hälsade på hennes systrar Elsa och Diza. Vera var lektant! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra Larsson

Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela