lakedreams.blogg.se

Kennel Lakedreams Welsh Springer Spaniel Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare! Mail; [email protected] Tfnnr; 070-525 74 74

Lilja är dräktig!

Publicerad 2019-06-23 21:48:34 i Allmänt,

Nu är det ingen tvekan längre, Lilja är dräktig! Hon har visat alla tecken på att vara dräktig, ända sen andra och tredje veckan efter parning. Då mådde hon så illa och ville inte äta. Iallafall inte hundmat! Men hon var en värre mat tjuv än någonsin. Hon hoppade upp på bänkar och bord och roffade åt sig både det ena och det andra, bla en hel tallrik med stekta ägg! 😅 Barnen har varit snuviga och hon har rotat i sophinkarna efter deras snorpapper..🤢 Hon var verkligen inte sig lik, så här har hon inte betett sig förrut. Hon blev också tröttare och lite låg, jag såg på henne att hon inte var sig själv. Hon fick också flytningar och när magen började växa, så var det ingen tvekan längre! 🙂
Lilja och Hugo lyckades, de ska få valpar! 😍
Nu har det gått sex veckor av dräktigheten och Liljas mage växer för varje dag. Hon mår bra, är lite trött och vilar mycket. Men hänger gärna med och är pigg på promenaderna. När det är varmt ute, går hon gärna ner i källaren och lägger sig på det svala klinkersgolvet. Hon mår inte illa längre och nu äter hon med stor aptit. Hon går upp i vikt, hennes vikt brukar ligga runt 17-18 kg. Nu väger hon 21,8 kg. Hon vill inte leka med Mynta, utan fräser ifrån så fort hon bjuder in till lek. Stackars Mynta, hon förstår inte varför Lilja har blivit så trött och tråkig! 🙄
Vi ser mycket fram emot att träffa de små liven! Så spännande! Men det är också mycket att tänka på, jag läser på så mycket jag kan och försöker förbereda mig på allt som kan hända! Vi har renoverat och Nils har fått ett nytt rum. Hans gamla rum ska bli valprum. Vi har snickrat valplåda och köpt en ny säng. Jag kommer sova i rummet med Lilja och valparna. Känns bra att förbereda i god tid innan! Tiden går fort, och det är bara tre veckor kvar!
Är så lycklig! Tänk att min dröm håller på att bli sann! ❤
 
 
Midsommarafton 2019
 
 
Lilja dräktig 6 veckor
 
 
Skönt med kallt klinkersgolv i sommarvärmen! 
 
Valprummet 
 
Lilja testar valplådan, hon gick raka vägen in och la sig tillrätta och somnade. Tror den fick godkänt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra Larsson

Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela