lakedreams.blogg.se

Kennel Lakedreams Welsh Springer Spaniel Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare! Mail; [email protected] Tfnnr; 070-525 74 74

Valparna dag 3

Publicerad 2019-07-15 19:10:49 i Allmänt,

Valparna växer och mår bra! De äter och sover, precis som det ska vara! 
Efter första dygnet hade några tappat lite i vikt, men nu har alla ökat ordentligt. Liljas bakre juver har dubbla spenar och de är väldigt små. Första dagen hade valparna svårt att få ett bra tag om spenarna och juvret blev spänt och överfullt, så jag fick hjälpa till och mjölka ur. Vi försökte få valparna att dia på det spända juvret och efter ett tag funkade det! Nu har Lilja gott om mat och valparna diar förnöjsamt!
 
 
Lilja har haft en del besvär med eftervärkar, men annars mår hon bra! Hon är så duktig mamma! 
Valparna kommer få namn efter blommor/växter. Har inte bestämt allas namn än, men nästan. Har även meddelat valpköpare att deras valp är här och vi har bestämt oss för att behålla 2 st själva! Så det finns två lediga hanar kvar och eventuellt en tik!
 
 
 
Hane 1. Födelsevikt 477 g.
 
 
Hane 2. Födelsevikt 434 g.
 
 
Hane 3. Födelsevikt 364 g.
 
 
Hane 4. Födelsevikt 303 g.
 
 
Tik 1. Födelsevikt 450 g.
 
 
Tik 2. Födelsevikt 362 g.
 
 
Tik 3. Födelsevikt 366 g.
 
 
Tik 4. Födelsevikt 271 g.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra Larsson

Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela