lakedreams.blogg.se

Kennel Lakedreams Welsh Springer Spaniel Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare! Mail; [email protected] Tfnnr; 070-525 74 74

Äntligen är de här!

Publicerad 2019-07-13 22:09:43 i Allmänt,

Nu har valparna kommit! Allt har gått bra! Lilja är en fantastisk mor och valparna är helt underbara! 
På torsdag kväll började Lilja visa tecken på att det var på gång. Hon började gräva utomhus. Hon ville in under trappan och under uthuset. Natten var ändå ganska lugn, hon ville ut en gång bara. Men på morgonen började hon flämta, var orolig och ville ut stup i kvarten. Hon åt frukost och den kom upp direkt. Jag fick ha henne i koppel, det enda hon ville var att komma in under uthuset o fixa sin lya! 
Så här såg hon ut, sista dagen som dräktig!
 
Timmarna gick och läget var ganska oförändrat. Jag läste på och ringde Liljas uppfödare. Öppningsskedet hos en förstagångsmamma kan ta tid och det vara bara att vänta! Jag tyckte så synd om henne, hon hade det jobbigt! Hon fick inte behålla mat eller vatten, det kom upp direkt. Jag var rädd att Lilja skulle vara uttorkad och helt slut när valpningen väl kom igång...
 
Senare på kvällen kom värkarna äntligen igång och 22,50 föddes första valpen! En stor vältecknad hane på 477 g!
 
 
Två valpar till kom tätt därpå och sen fick hon en liten paus. Då åt hon en rejäl portion mat och drack vatten och nu mådde hon inte illa längre! Vi tog en snabbrastning och sen kom två valpar till.
Nu hade vi två hanar och tre tikar, helt perfekt tyckte vi och hoppas att det skulle vara klart! Men det blev tre till! Så åtta rejäla valpar födde hon! Fyra hanar och fyra tikar! Flera av dom vägde över 400 g, de har haft det bra därinne. En tik var lite mindre, hon vägde ca 300 g.
Kl 6 på morgonen den 12 juli föddes den sista hanen och sen var valpningen över! Den lyckan och glädjen jag kände då, går inte att sätta ord på! ❤
 
Mycket nöjd och stolt mor! 
 
Välkommen till livet små godingar! ❤❤❤❤❤❤❤❤
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra Larsson

Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela