lakedreams.blogg.se

Kennel Lakedreams Welsh Springer Spaniel Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare! Mail; [email protected] Tfnnr; 070-525 74 74

December

Publicerad 2019-12-03 10:16:16 i Allmänt,

Så var december här! Tiden går så fort! Valparna är snart 5 mån! Julen närmar sig och vi längtar!
November var mörk och dyster. Det regnade mycket och det var inte roligt med fyra hundar som var leriga från topp till tå, varje gång vi varit utomhus... Men nu har vintern kommit, vi har fått lite snö och det har varit neråt -10 grader. Det är så vackert ute! 
 
Dahlia, Mynta och Lilja 
 
Hundarna mår toppen! Mynta har fyllt två år, och hon har blivit höftledsröntgad. Hon fick A! Nu väntar vi på ögonlysningen, hoppas på bra resultat även där!
 
Lilla goa Mynta! ❤
 
 
 
Valparna har varit på sin första utställning! Så roligt att få en bedömning på dem, redan när de är 4 mån! Det var en inoff i Eskilstuna och domare var Annika Ulltveit Moe. Så roligt att även Elza och Diza var med! Är så tacksam att Maggan och Monika vill visa upp sina godingar! Jag är lyckligt lottad som uppfödare! Tänk att halva kullen var med på första utställningen! 
Alla var så duktiga! De tog det hela med ro, även om det var trångt och massor av folk och hundar runt ringarna. Domaren gav alla fin kritik och Dahlia blev BIR och Max BIM. Husse Larsa fick rycka in och visa Max, vilket han fixade galant! Max är verkligen husses grabb! Elza blev 2a och Diza 3a. Dahlia blev sedan 2a i gruppfinalen. Är mycket nöjd med utställningsdebuten och ser fram emot nästa gång! 
 
 
 
 
 
 
Lilja och Mynta löper nu och de började samma dag! Så skönt att de har blivit synkade i löpet, det kommer underlätta enormt framöver med logistiken och planeringen. Max verkar inte förstå att han är hane än, men han har börjat träna på att följa med Larsa till jobbet. Det har gått jättebra! Coolare hund har vi aldrig haft! Han tar allt med ett lugn och han finner sig i allt. Så när tikarna löper kommer han få vara husses verkstadskompis! ❤
 
Lilja o Max
 
Dahlia
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra Larsson

Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela