lakedreams.blogg.se

Kennel Lakedreams Welsh Springer Spaniel Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare! Mail; [email protected] Tfnnr; 070-525 74 74

5 veckor

Publicerad 2019-08-16 22:41:41 i Allmänt,

Så har ytterligare en vecka gått! Idag är valparna 5 veckor! Denna vecka har alla valpköpare varit här och hälsat på! Så trevligt att träffa allihop! Jag är helt övertygad om att valparna kommer få det bra i sina nya hem!
Vi har tillbringat mycket tid utomhus när vädret har passat. Valparna älskar att vara ute i sin stora hage! Det är full fart på dem! De älskar att busa i tunneln och Mynta har blivit deras dagisfröken/lektant! Hon lägger sig på rygg och valparna klänger och klättrar på henne. Hon busar, men är ändå försiktig med dom. Hon är så härlig våran Mynta! De busar och härjar, men när energin är slut så somnar de allihop på en filt i gräset! Underbart!
 
 
 
 
Jag har nu skickat in registreringsanmälan och valparna har fått sina namn! Det var inte lätt att komma på bra namn, men till slut blev jag nöjd! Hanvalparna har blivit placerade och fått sina namn. Men än så länge vet vi inte vilken tik som är vem. Får vänta lite till innan det är klart! 
Tikarna kommer heta; Princess Dahlia, Little Red Fuchsia, Lovely Magnolia och Lady Freesia.
Här är pojkarna!
 
Mr Maximus
 
 
Lord Lotus
 
Prince Phlox
 
 
 
Captain Cactus
 
Phlox och Cactus
 
Lotus och Maximus
 
 
Här är flickorna! 
 
Tik 1
 
 
Tik 2
 
 
Tik 3
 
 
Tik 4
 
 
Från vänster; tik 3, 1, 2, 4
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra Larsson

Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela