lakedreams.blogg.se

Kennel Lakedreams Welsh Springer Spaniel Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare! Mail; [email protected] Tfnnr; 070-525 74 74

4 veckor

Publicerad 2019-08-09 00:55:35 i Allmänt,

Så söta de är nu! Alldeles ljuvliga! Riktiga godingar!
De börjar bli medvetna om det som händer runtomkring. De hör och de ser. De tittar på oss, kommer fram och viftar på svansen. Leker och härjar med varandra, men bara en kort stund. Energin tar fort slut och de sover mycket.
De äter med stor aptit och nu får de valpfoder två gånger/dag. De behöver dock träna på bordskicket, mycket städning blir det!
De har också varit ute några gånger. Då fick de träffa Mynta! Hon är så nyfiken och vill gärna vara med, men tycker att de är läskiga när de blir för närgångna!
Lilja är mindre med valparna nu, hon sover fortfarande hos dem på natten, men på dagarna går hon in till dom så de får dia en kort stund bara. Sen vill hon ut igen.
Nu har fyra veckor gått och det är lika länge kvar tills valparna ska flytta. Försöker att förbereda mig, men det kommer bli tufft att säga hejdå. Tror det är speciellt med första valpkullen. Men vi tar vara på tiden och njuter av våra älskade valpar! Och som tur är kommer vi behålla två st! Ska bli så roligt att följa dem allihop! Alla valpar är tingade! 
 
Äter med god aptit! Nu har de lärt sig att äta och inte trampa runt eller lägga sig i maten!  
 
Ute för första gången!
 
Mynta iaktar på behörigt avstånd!
 
Tikar
 
Hane som vi ska spara! Han är Lakedreams förstfödda valp och heter Maximus! ❤
 
Julia och valparna! Hon hjälper gärna till och kommer bli en toppenbra kennelflicka! ❤
 
Julia och Maximus! Puss på dig! ❤❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra Larsson

Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela