lakedreams.blogg.se

Kennel Lakedreams Welsh Springer Spaniel Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare! Mail; [email protected] Tfnnr; 070-525 74 74

Lilja dag 57

Publicerad 2019-07-07 18:43:32 i Allmänt,

Nu är det tungt för Lilja. Magen är så stor. Hon orkar inte vara med utomhus nån längre stund, utan går hellre in och vilar. Nu går vi inga promenader längre, utan hon får strosa runt på gården i  sitt eget tempo. Och det går inte fort! Tycker synd om henne, usch man vet ju själv hur jobbigt det var sista tiden av graviditeten! 
Men nu är det inte långt kvar! Vi försöker få så mycket klart som möjligt här hemma, innan valparna kommer! För sen lär vi inte få mycket annat gjort! Det är altanbygge och trädgårdsarbete som fyller våra dagar just nu. 
Igår var jag och Mynta på utställning i Sunne. Det gick sådär.. Hon är så dålig på att äta i perioder och nu sista veckorna har hon varit hopplös. Jag har försökt med allt, men inte ens färskfoder går ner. Hon mår bra och är pigg och glad för övrigt, men hon är alldeles för smal. Det tyckte domaren också och gav henne ett Good. Men annars var det en trevlig dag! Birgit och Bodil åkte med oss och Maggan o Vera var också där! Mycket trevligt!
 
Lilla tjockisen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra Larsson

Jag heter Alexandra Larsson och den här bloggen handlar om mina älskade hundar av rasen Welsh Springer Spaniel! Kennelnamnet Lakedreams blev godkänt och klart att användas i maj 2019 och min första planerade valpkull är beräknad att födas i mitten av juli -19! Nu börjar min spännande resa som hunduppfödare!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela